Tirgu Mures - Mobilitate 21
Sisteme de transport public de mare capacitate
  • Homepage
  • Scopul și obiectivele studiului
  • Cuprins
  • Tehnologii și sisteme de transport public
  • Magistrale
  • Autori
  • Contact

Magistrala M5

Localizare:

  • Zonele de Est, Centru și Nord ale Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Complex Weekend – Str. 22 Decembrie – Str. Gh. Marinescu – Piața Bernady Gyorgy – Nod Piața Trandafirilor (latura estică) – Str. Călărașilor – Str. Arany Janos – Str. Cuza Vodă – Piața Matei Corvin – Str. Călărașilor (Nod Stadionul Municipal) – Str. Tisei – Str. Bărăganului – Str. Remetea – Nod intersecție Str. Remetea / Str. Pomilor
  • Magistrala M5
  • Magistrala M5
  • Magistrala M5

Bazin demografic deservit:

  • 50.000 locuitori în Municipiul și Zona Metropolitană Tîrgu Mureș

 

Volum de pasageri preconizat / zi:

  • 21.500 călători / zi în Municipiul și Zona Metropolitană Tîrgu Mureș (medie orară de 1.150 călători / oră / sens)

Volum de pasageri la ora de vârf:

  • 2.700 călători / oră / sens în Zona Metropolitană Tîrgu Mureș

Selecție tehnologie de transport:

  • selectarea ca tehnologie de transport a vehiculelor de mare capacitate (175 locuri) permite construirea unei oferte de transport cu o cadență de 3-4 minute minute între două vehicule, la orele de vârf, oferind, în același timp, un grad de siguranță ridicat în trafic.

Parametrii investiție:

  • lungime traseu: 7 km;
  • tip traseu: sistem rutier cu carosabil pentru trafic mixt, sistem de alimentare electrică a vehiculelor;
  • construcție substație de alimentare electrică pentru rețeaua de încărcare a vehiculelor;
  • construcție noduri de transfer: 4;
  • construcție stații: 13;
  • construcție spațiu de garare securizat și spațiu de mentenanță ușoară la nodurile Complex Weekend și Intersecție Str. Remetea / Str. Pomilor;
  • depou comun vehicule rutiere;
  • vehicule: 13 vehicule cu o capacitate de 175 persoane / vehicul.

Cost investiție:

  • lucrari infrastructură intravilan Tg Mureș
    (6,5 km): 10,5 mil EUR;
  • construcție stații: 3,6 mil EUR;
  • achiziție vehicule: 6,5 mil EUR;
  • construcție depou (comun cu M4 și M7): 5 mil EUR.

Cost investiție raportat la potențial clienți (Zona Metropolitană):

  • amortizare lunară = 117.800 EUR;
  • cost / călător = 117.800 EUR * 12 luni / 365 zile / 38.700 călători = 0,18 EUR / călător.
Magistrala M6 Magistrala M4

Related Posts

Magistrala M1

Magistrale/

Magistrala M1

Localizare: Traseul existent al liniei de cale ferată 405 (Războieni – Tîrgu Mureș – Deda)

Magistrala M2

Magistrale/

Magistrala M2

Localizare: Zona de Sud / Sud-Est al Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Intersecție DN13/B-dul 1 Decembrie/Calea Sighișoarei – B-dul 1 Decembrie – Str. Tudor Vladimirescu (canal Pârâu Pocloș) – Nod Piața Trandafirilor (latura vestică) – Str. Belșugului – Str. Tamas Erno (Nod Stadionul Municipal) – Str. Somnului – Str. Tudor Vladimirescu

Magistrala M3

Magistrale/

Magistrala M3

Localizare: Zona de Centrală și de Est a Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Gara Centrală – Piața Gării – Str. Gh Doja – Nod Piața Trandafirilor (latura vestică) – Nod Piața Trandafirilor (latura estică) – Str. Revoluției – Str. 22 Decembrie – Nod Weekend (Tangentă CF-Str. 22 Decembrie)  

Continut

  • Principii de organizare a transportului public
  • Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă
  • Politici europene pentru promovarea mobilității durabile
  • Reorganizarea rutelor de transport
  • Scopul și obiectivele studiului
  • Sisteme de transport urban (forme)
  • Vehicule și infrastructuri
  • Rolul stațiilor de interschimb
  • Integrarea tarifară
  • Profil urban și metropolitan
  • Propuneri de dezvoltare urbană
  • Optimizarea și creșterea atractivității serviciului de transport public
  • Magistrala M1
  • Magistrala M2
  • Magistrala M3
  • Magistrala M4
  • Magistrala M5
  • Magistrala M6
  • Magistrala M7

Articole

  • Principii de organizare a transportului publicPrincipii de organizare a transportului public
    December 14, 2015
  • Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilăRelația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă
    December 14, 2015
  • Politici europene pentru promovarea mobilității durabile
    December 14, 2015

Despre acest studiu

Copyright-ul acestui studiu este deținut de către Alstom Transport S.A. și ETL Business Plus S.R.L. Persoanele care doresc să utilizeze conținutul acestui studiu (în întreg sau în parte) pentru orice alt scop decât cel personal sunt rugate să trimită o solicitare scrisă către ETL Business Plus S.R.L., Str. Virgiliu Nr. 30, Sector 1, București sau în formă electronică la office@etlbiz.com. Realizatorii studiului țin să mulțumească repezentanților Primăriei Muncipiului Tîrgu Mureș pentru solicitudinea cu care au sprijinit procesul de documentare în vederea redactării prezentului material.
© Tirgu Mures - Mobilitate 21 2023
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes