Tirgu Mures - Mobilitate 21
Sisteme de transport public de mare capacitate
  • Homepage
  • Scopul și obiectivele studiului
  • Cuprins
  • Tehnologii și sisteme de transport public
  • Magistrale
  • Autori
  • Contact

Magistrala M1

Localizare:

  • Traseul existent al liniei de cale ferată 405 (Războieni – Tîrgu Mureș – Deda)

  • Magistrala M1
  • Magistrala M1
  • Magistrala M1

Bazin demografic deservit:

  • 94.000 locuitori în Zona Metropolitană Tîrgu Mureș
  • 134.000 locuitori în zona de influență a Municipiului Tîrgu Mureș
  • aprox. 1.000 călători / zi de pe Aeroportul Transilvania

Volumdepasageri preconizat/zi:

  • 40.175 călători / zi în Zona Metropolitană Tîrgu Mureș (medie orară de 1.050 călători / oră / sens)
  • 57.200 călători / zi în Zona Metropolitană Tîrgu Mureș, inclusiv traficul generat de zona de influență a Municipiului Tîrgu Mureș (medie orară de 1.500 călători / oră / sens)
  • 130 călători / zi spre și dinspre Aeroportul Transilvania

Volumdepasagerilaoradevârf:

  • 5.000 călători / oră / sens în Zona Metropolitană Tîrgu Mureș
  • 7.100 călători / oră / sens în Zona Metropolitană Tîrgu Mureș, inclusiv traficul generat de zona de influență a Municipiului Tîrgu Mureș

Selecție tehnologiede transport:

  • selectarea ca tehnologie de transport a vehiculelor pe șină permite construirea unei oferte de transport cu o cadență de 4 minute între două vehicule, la orele de vârf, în zona metropolitană și de 9 minute în zona de influență

Parametrii investiție:

  • lungime traseu: 60 din care 34 km în zona metropolitană, din care 10,5 km în intravilanul Municipiului Tg. Mureș;
  • tip traseu: linie simplă, neelectrificată;
  • propunere pentru electrificare: 34 km în zona metropolitană;
  • modernizare gări existente: Sânpaul, Chirileu, Vidrasău (Aeroportul Transilvania), General Nicolae Dăscălescu, Tg. Mureș Sud, Tg. Mureș Nord, Dumbrăvioara (Ernei)
  • construcție gări / puncte de oprire: Ungheni, Tîrgu Mureș (Nod Azomureș, Str. Dezrobirii, Stadionul Municipal, Nod Pod Mureș Str. Călărașilor / Str. Tisei, Nod Complex Weekend), Sângeorgiu de Mureș;
  • depou comun vehicule pe șină urbane și extraurbane;
  • vehicule: 9 vehicule cu o capacitate de 300 persoane / vehicul

Costinvestiție:

  • lucrări infrastructură intravilan Tg Mureș
    (10,5 km): 21 mil EUR
  • lucrări infrastructură Zona Metropolitană
    Tg Mureș (24 km): 48 mil EUR
  • lucrări infrastructură zona de influență
    Tg Mureș (26 km): 26 mil EUR
  • modernizare gări: 6 mil EUR
  • construcție gări noi: 10 mil EUR
  • modernizare / construcție gară Aeroport Transilvania: 10 mil EUR
  • re / construcție depou: 4 mil EUR
  • achiziție vehicule: 31,5 mil EUR

Costinvestiție raportatlapotențial clienți(Zona Metropolitană):

  • amortizare lunară = 626.000 EUR
  • cost / călător = 626.000 EUR * 12 luni / 365 zile / 52.700 călători = 0,36 EUR / călător
Magistrala M2 Optimizarea și creșterea atractivității serviciului de transport public

Related Posts

Magistrala M2

Magistrale/

Magistrala M2

Localizare: Zona de Sud / Sud-Est al Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Intersecție DN13/B-dul 1 Decembrie/Calea Sighișoarei – B-dul 1 Decembrie – Str. Tudor Vladimirescu (canal Pârâu Pocloș) – Nod Piața Trandafirilor (latura vestică) – Str. Belșugului – Str. Tamas Erno (Nod Stadionul Municipal) – Str. Somnului – Str. Tudor Vladimirescu

Magistrala M3

Magistrale/

Magistrala M3

Localizare: Zona de Centrală și de Est a Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Gara Centrală – Piața Gării – Str. Gh Doja – Nod Piața Trandafirilor (latura vestică) – Nod Piața Trandafirilor (latura estică) – Str. Revoluției – Str. 22 Decembrie – Nod Weekend (Tangentă CF-Str. 22 Decembrie)  

Magistrala M5

Magistrale/

Magistrala M5

Localizare: Zonele de Est, Centru și Nord ale Municipiului Tîrgu Mureș, Nod Complex Weekend – Str. 22 Decembrie – Str. Gh. Marinescu – Piața Bernady Gyorgy – Nod Piața Trandafirilor (latura estică) – Str. Călărașilor – Str. Arany Janos – Str. Cuza Vodă – Piața Matei Corvin – Str. Călărașilor (Nod Stadionul Municipal) – Str. […]

Continut

  • Principii de organizare a transportului public
  • Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă
  • Politici europene pentru promovarea mobilității durabile
  • Reorganizarea rutelor de transport
  • Scopul și obiectivele studiului
  • Sisteme de transport urban (forme)
  • Vehicule și infrastructuri
  • Rolul stațiilor de interschimb
  • Integrarea tarifară
  • Profil urban și metropolitan
  • Propuneri de dezvoltare urbană
  • Optimizarea și creșterea atractivității serviciului de transport public
  • Magistrala M1
  • Magistrala M2
  • Magistrala M3
  • Magistrala M4
  • Magistrala M5
  • Magistrala M6
  • Magistrala M7

Articole

  • Principii de organizare a transportului publicPrincipii de organizare a transportului public
    December 14, 2015
  • Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilăRelația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă
    December 14, 2015
  • Politici europene pentru promovarea mobilității durabile
    December 14, 2015

Despre acest studiu

Copyright-ul acestui studiu este deținut de către Alstom Transport S.A. și ETL Business Plus S.R.L. Persoanele care doresc să utilizeze conținutul acestui studiu (în întreg sau în parte) pentru orice alt scop decât cel personal sunt rugate să trimită o solicitare scrisă către ETL Business Plus S.R.L., Str. Virgiliu Nr. 30, Sector 1, București sau în formă electronică la office@etlbiz.com. Realizatorii studiului țin să mulțumească repezentanților Primăriei Muncipiului Tîrgu Mureș pentru solicitudinea cu care au sprijinit procesul de documentare în vederea redactării prezentului material.
© Tirgu Mures - Mobilitate 21 2021
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes