Tirgu Mures - Mobilitate 21
Sisteme de transport public de mare capacitate
  • Homepage
  • Scopul și obiectivele studiului
  • Cuprins
  • Tehnologii și sisteme de transport public
  • Magistrale
  • Autori
  • Contact
Rolul stațiilor de interschimb

Rolul stațiilor de interschimb

Performanța unei rute de transport de mare capacitate este influențată în mare măsură de capacitatea de conectare cu rutele de capacitate mai mică sau mai mare din proximitatea traseului său. Această capacitate este susținută de prezența stațiilor de interschimb în punctele de conexiune cu aceste rute. Stațiile de interschimb oferă călătorilor posibilitatea schimbării facile a vehicului cu care călătoresc în transportul public, fie că este vorba de același mod de transport sau de moduri diferite, în acest caz reprezentând o stație intermodală. Rolul acestor stații este de a optimiza transferul, reducând timpul petrecut în transfer și crescând astfel și gradul de confort al călătoriei per total. Stațiile pot fi simple, legând două rute, sau complexe, legând maimulte rute și mai multe moduri de transport. Stațiile de transport public pot juca un rol important în definirea identității unui oraș, a unui cartier sau a unei zone urbane.

Stațiile de interschimb în mod special oferă un plus acestui avantaj prin spațiul mai mare care poate fi amenajat sau prin centralitatea de care se bucură în cadrul unor piețe, square-uri, artere etc. Amenajări simple pot crea un spațiu personalizat, un punct de reper urbanistic, dând valoare estetică zonei. Dintr-un simplu de spațiu de așteptare, acestea pot deveni un spațiu de recreere.

Spațiile comerciale în stațiile de transport public valorifică potențialul mare de cumpărare al călătorilor în tranzit, facilitat de timpul de așteptare petrecut de aceștia în stații. Stațiile mai mici, de transfer dintr-un vehicul în altul, beneficiază de spațiu limitat, dar chiar și acesta poate fi valorificat prin instalarea de tonomate, mici chioșcuri sau panouri pentru shopping on-line.
În schimb, stațiile mari de interschimb, cu coridoare largi între peroane, ajung să fie transformate în adevărate centre comerciale, care cuprind magazine diverse, supermarketuri, patiserii, restaurante, bănci, frizerii, farmacii etc. Ele beneficiază de rolul de centralitate urbană pentru a atrage și clienți care nu sunt călători.

Integrarea tarifară Vehicule și infrastructuri

Related Posts

Vehicule și infrastructuri

Tehnologii și sisteme de transport public/

Vehicule și infrastructuri

Tehnologia aferentă fiecărei rute se alege în principal pe baza adaptării la tipul de serviciu pe care trebuie să-l deservească. Astfel, un sistem feroviar (tramvai, tren, metrou) este asociat cu rutele de mare capacitate, deservind areale cu cerere mare și densitate ridicată. Autobuzele în schimb asigură un transport flexibil și accesibil celor mai multe tipuri de structuri metropolitane. Capacitatea […]

Tehnologii și sisteme de transport public/

Integrarea tarifară

Introducerea unui sistem TPMC creează oportunitatea unei reconfigurări a gestionării transportului public în zonele metropolitane. În principal se are în vedere o mai bună captare a călătorilor spre acest mod de transport, iar acest lucru se face prin reconfigurări de rețea, cu obiectivul creării unei rețele integrate. Beneficiile unui astfel de sistem vor fi augmentate […]

Continut

  • Principii de organizare a transportului public
  • Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă
  • Politici europene pentru promovarea mobilității durabile
  • Reorganizarea rutelor de transport
  • Scopul și obiectivele studiului
  • Sisteme de transport urban (forme)
  • Vehicule și infrastructuri
  • Rolul stațiilor de interschimb
  • Integrarea tarifară
  • Profil urban și metropolitan
  • Propuneri de dezvoltare urbană
  • Optimizarea și creșterea atractivității serviciului de transport public
  • Magistrala M1
  • Magistrala M2
  • Magistrala M3
  • Magistrala M4
  • Magistrala M5
  • Magistrala M6
  • Magistrala M7

Articole

  • Principii de organizare a transportului publicPrincipii de organizare a transportului public
    December 14, 2015
  • Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilăRelația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă
    December 14, 2015
  • Politici europene pentru promovarea mobilității durabile
    December 14, 2015

Despre acest studiu

Copyright-ul acestui studiu este deținut de către Alstom Transport S.A. și ETL Business Plus S.R.L. Persoanele care doresc să utilizeze conținutul acestui studiu (în întreg sau în parte) pentru orice alt scop decât cel personal sunt rugate să trimită o solicitare scrisă către ETL Business Plus S.R.L., Str. Virgiliu Nr. 30, Sector 1, București sau în formă electronică la office@etlbiz.com. Realizatorii studiului țin să mulțumească repezentanților Primăriei Muncipiului Tîrgu Mureș pentru solicitudinea cu care au sprijinit procesul de documentare în vederea redactării prezentului material.
© Tirgu Mures - Mobilitate 21 2023
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes