Tirgu Mures - Mobilitate 21
Sisteme de transport public de mare capacitate
  • Homepage
  • Scopul și obiectivele studiului
  • Cuprins
  • Tehnologii și sisteme de transport public
  • Magistrale
  • Autori
  • Contact
Principii de organizare a transportului public

Principii de organizare a transportului public

Rețelele de transport urban aparțin unui plan interactiv, în care toate modurile de transport trebuie văzute împreună, formând sistemul de transport. Fiecare mod de transport trebuie să fie complementar celorlalte. Definirea și localizarea porțiunilor în care modurile de transport se întretaie este fundamental. În prezent, accentul se pune pe necesitatea de a controla traficul auto în creștere și de a minimiza costurile externe generate de accidentele rutiere, poluare sau ambuteiaje.

Organizarea transportului urban trebuie să respecte reguli de bază precum:
– Simplitatea în proiectarea principalelor linii – o regulă principală pentru crearea unui sistem public de transport care este atractiv, ușor de înțeles și facil pentru operat;
– Respectarea unui orar pentru fiecare linie care, de asemenea, ar trebui să fie cât mai simplu posibil;
– Asigurarea transferului (acțiunea de a schimba de la o linie de transport public la o altă linie, cu mijloace de transport care pot fi identice sau diferite). Transferul pasagerilor între vehicule poate avea loc și la opriri obișnuite, dar se desemnează ca noduri numai atunci când sistemul de transport le oferă pasagerilor, în mod clar, diferite direcții de deplasare și le oferă facilități și sisteme de informare care îi sprijină, atunci când se transferă de la o linie la alta;
– Stabilitate pe termen lung;
– Furnizarea de abonamente integrate;
– Furnizarea de servicii de transport de înaltă calitate, cu vehicule moderne, curate, sigure, stații și opriri echilibrate;
– Servirea tuturor cetățenilor. Pentru acces local pot fi furnizate diverse forme de linii de autobuz, servicii la cerere respectiv, linii de servicii, microbuze, taxiuri, autobuze școlare și servicii speciale de transport pentru persoanele în varstă și persoanele cu handicap.

Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă

Related Posts

Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă

Transport public/

Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă

Un rol deosebit de important revine planificării urbane și corelării traficului cu celelalte funcțiuni ale orașului. Astfel, planurile urbanistice urmăresc includerea rezolvării problemelor de trafic alături de celelalte obiective privind dezvoltarea localității, asigurând astfel o bună funcționare a întregului organism urban. Acest lucru poate fi realizat prin prevederea unor zone echilibrate ca mărimi, densități, funcțiuni, omogenitate, amplasate uniform pe suprafața orașului, evitarea […]

Transport public/

Politici europene pentru promovarea mobilității durabile

Politica europeană în domeniul mobilității este orientată în direcția dezvoltării transporturilor ca sector competitiv, cu două deziderate majore de îndeplinit: un nivel mai mare al mobilității și reducerea emisiilor poluante. Documentul care orientează politica Uniunii Europene în transporturi, Cartea albă a Transporturilor 2011, est orientat către realizarea unui sistem competitiv de transporturi care să crească nivelul de mobilitate, să elimine obstacolele […]

Transport public/

Reorganizarea rutelor de transport

În ceea ce privește organizarea serviciului de transport public, documentul propune o reorganizare a rutelor de transport pe un criteriu ierarhic, în jurul unor magistrale de transport, alimentate de rutele de transport public urbans ecundare și de rutele de transport public metropolitan. Pentru creșterea atractivității și eficienței sistemului de transport public se propune adoptarea principiului de transport de tip […]

Continut

  • Principii de organizare a transportului public
  • Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă
  • Politici europene pentru promovarea mobilității durabile
  • Reorganizarea rutelor de transport
  • Scopul și obiectivele studiului
  • Sisteme de transport urban (forme)
  • Vehicule și infrastructuri
  • Rolul stațiilor de interschimb
  • Integrarea tarifară
  • Profil urban și metropolitan
  • Propuneri de dezvoltare urbană
  • Optimizarea și creșterea atractivității serviciului de transport public
  • Magistrala M1
  • Magistrala M2
  • Magistrala M3
  • Magistrala M4
  • Magistrala M5
  • Magistrala M6
  • Magistrala M7

Articole

  • Principii de organizare a transportului publicPrincipii de organizare a transportului public
    December 14, 2015
  • Relația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilăRelația dintre planificarea urbană și mobilitatea durabilă
    December 14, 2015
  • Politici europene pentru promovarea mobilității durabile
    December 14, 2015

Despre acest studiu

Copyright-ul acestui studiu este deținut de către Alstom Transport S.A. și ETL Business Plus S.R.L. Persoanele care doresc să utilizeze conținutul acestui studiu (în întreg sau în parte) pentru orice alt scop decât cel personal sunt rugate să trimită o solicitare scrisă către ETL Business Plus S.R.L., Str. Virgiliu Nr. 30, Sector 1, București sau în formă electronică la office@etlbiz.com. Realizatorii studiului țin să mulțumească repezentanților Primăriei Muncipiului Tîrgu Mureș pentru solicitudinea cu care au sprijinit procesul de documentare în vederea redactării prezentului material.
© Tirgu Mures - Mobilitate 21 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes